חגים

חוגגים בחגים כלים נאים בזמן שמחתנו

"היו לי עסקים קודמים, חנויות באזור מרכז העיר של ירושלים", פותח את השיחה ראובן שמאי, מנכ"ל ר.שמאי, שיווק מוצרי חד פעמי ונייר. "יום אחד הרב שלי הסב את תשומת ליבי לכך שהמצב הזה לא מתאים למי שרוצה לבנות בית חרדי. וכך ביום אחד בהיר, הגעתי למסקנה שאם הרב אמר, אז סוגרים את החנות. בברכת הרב, יצאתי לדרך חדשה וכך התחלתי למכור נייר וניילון. לאט לאט, הקדוש ברוך שלח את ברכתו וחברת ר.שמאי גדלה והתפתחה. אם בשלב הראשון היה לנו מחסן בגודל 60 מ"ר, הרי שהיום אנו חולשים על מחסן בגודל עשרת אלפים מ"ר בבית שמש, וזו רק דוגמה קטנה, כמובן".

כלים של יופי, איכות ומחיר משתלם

אכן, חברת שמאי גדלה והתפתחה עד שכיום היא חולשת על שוק ענק של מוצרי איכות לבית, מה שנקרא תחום ה"נון פוד" : החל מכלי אוכל חד פעמיים לשולחן, לבישול ולאפיה וכלה בגביעים ומכלים, מפיות, מפות שולחן, טואלטיקה, מוצרי ניקיון אריזות מטבח, מוצרים נלווים למטבח וחומרי ניקיון. כל המוצרים מתהדרים באיכות, יופי ונראות מפורסמים.

אין ספק שחברת ר.שמאי מצטיינת כמותג איכות למוצרים לבית. כיצד הגעתם למקום המנצח הזה, לאיכות המפורסמת שלכם?

ראובן שמאי מחייך, "זהו המוטו של המותג שלנו: האיכות הכי טובה המחיר הכי טוב והשירות הכי טוב ומעבר לכך, אנו מביאים בשורה צרכנית של ממש, של איכות בלתי מתפשרת, ביופי בנראות ובאיכות החומרים של הציבור החרדי, יחד עם זה במחיר שמתאים לציבור החרדי. אנחנו יושבים ומנתחים את הניואנסים והצרכים של הציבור החרדי. כך מתפתחים שיתופי פעולה מדהימים ונוצרים מוצרים חדשים המותאמים במיוחד עבור הציבור החרדי. לדוגמא, כל המכירות בקהילות השונות, החל בחסידי על כל גווניהם ועד לליטאים, מתכבדים במוצרים שלנו. דווקא בגלל שאנו מכירים היטב את צורכי המגזר לעומק. בנוסף לכך, אנו יודעים ומכירים היטב את צורכי המגזר והצורך בחיסכון. לכן, כל מה שאני יכול לחסוך לציבור, אני עושה את זה בשמחה. ברוך ה' אני מצליח להוזיל את סל הקניות לציבור באופן משמעותי ביותר. אגב, הוא מוסיף בחיוך, יש לנו גם קשר אישי ממש בעסק לעולם החרדי. כמובן שההתמחות שלנו היא התאמת המוצרים לכלל מגזרי החברה בארץ.

התאמה של איכות לבית החרדי

המוטו שלנו מאוד פשוט", ממשיך ראובן להסביר בחיוך "הצרכנים הכי גדולים של כלים חד פעמיים", מטבע הדברים הם משפחות ברוכות ילדים. גם בגלל השימוש והצריכה היום יומית וגם, ברוך ה' , בעקבות השמחות הרבות במגזר ובציבור הזה אנו מתמקדים. מצד שני, אנו יודעים שזה ציבור שיודע להעריך איכות והוא ישלם כשצריך. הציבור החרדי הם לא "פראיירים", הם רוצים תמורה מלאה לכספם, וזה בדיוק מה שאנחנו משתדלים לעשות וגם מצליחים ברוך ה'. ההקפדה אצלנו היא קודם כל על האיכות ועל התוצרת המוגמרת, אין פלא שההדים שאנחנו מקבלים מהציבור הם מעל ומעבר. מן הצד השני אנו גם מתאימים את הצרכים, קחו למשל את שולחן החג בחגים הקרובים.

כל משפחה יכולה להתאים לעצמה את הסטייל שלהם לעריכת שולחן החג בחד פעמי, כשיש לנו 4 רמות של יוקרה לעריכת השולחן החל מכלי החד פעמי הפשוטים ביותר, חד פעמי צבעוני, חד פעמי צבעוני יוקרתי, וכלה בחד פעמי קשיח, יוקרתי ביותר. גם בחתונות מפורסמות במגזר אנחנו מככבים, כמו בחתונת בת האדמו"ר מדושינסקי. החתונה כולה, כולל השבת ושבע הברכות, נערכו בכלי האיכות החד פעמיים של "שמאי". הם בוודאי יכלו להרשות זאת רק בזכות האיכות והיופי של כלי האיכות של ר.שמאי למגזר החרדי.

פיתוחים מן השורה הראשונה

מעבר לדאגה להביא לנו את הטוב ביותר בשוק הקיים, בחברת ר.שמאי לא שוקטים על השמרים ומפתחים עבורנו כל העת מוצרים חדשניים ומתקדמים.

אחד הפיתוחים הייחודיים של חברת ר.שמאי, עליו גאה ראובן שמאי לספר, אלו הן מפות הצלופן של שולחן השבת.

"מפות צלופן הן אגדה", אומר בחיוב ראובן שמאי. "בגלל שאני מרגיש מחובר לשולחן השבת, ראיתי כיצד מדפיסים דוגמאות פרחים מרהיבות על צלופן וחשתי חשיבות לפתח מוצר יוקרתי כזה גם לשולחן השבת להידור ולנוי. ישבתי עם מהנדסים ועם ספקי חברות החומרי גלם, עד שפיתחנו מפת צלופן בצורה יוקרתית ומרשימה, שתוכל לכבד ולייקר את שולחן השבת והחג. מדהים כמה שמפות הצלופן שלנו יוצאות דופן ביופיין ומהדרות את שולחן השבת".

מפות צלופן 35 מטרעבה מאודר.שמאי
מפות צלופן 35 מטר עבה מאוד ר.שמאי

 

"חוץ מהכלים החד פעמיים", מספר ראובן שמאי, "אנו גם דואגים למוצרים של הציבור החרדי. אנו יושבים עם מעבדים ומפתחים מוצרים חדשים לשוק. כמו למשל את תחליב הסבון-שמפו-מרכך שיער-סבון ידיים לפסח. לאט לאט הבנו שבמשך שנים הציבור החרדי סבל בדומיה ממוצרי שיער לפסח שלא ממש ראויים להעלות כמוצרים לטיפוח. מחילה מכבוד הציבור אבל זה היה יותר סבון לכלים מאשר מוצר טיפוח לשיער. קמו להם יצרנים בעלי רמת איכות נמוכה בשם ההכשר. בנושא הזה למשל, זיהינו בציבור שאנשים רוצים מוצרי טיפוח עם הכשר שראויים לענות על ההגדרה, ולכן זו כבר שנה שנייה ששלחנו משגיחי כשרות מטעם הבד"ץ העדה החרדית למפעלי בשמים בגרמניה, על מנת שייצרו לנו תחת השגחה חומרי טיפוח שונים. לאחר מכן אנו מייצרים את הסבונים עצמם במפעל בקריית שמונה, שאגב מייצר לחברות הגדולות בשוק כמו "הנקל סוד" והוואי. שם, אנו מייצרים שמפו – ומרכך שיער, תחליב רחצה וסבון ידיים, באיכות גבוהה מאוד ברמה של החברות המובילות. כמובן שהסבונים מתעטרים באישור משרד הבריאות ובהכשר הבד"ץ העדה החרדית לפסח".

אל סבון קטיפתי פרש 1 ליטר מהדורת פסח ר.שמאי
אל סבון קטיפתי פרש 1 ליטר מהדורת פסח ר.שמאי

"בכלל", מוסיף ראובן שמאי, "אנו מחדשים כל העת. דוגמה קטנה היא מלפני 8 שנים. לפני 8 שנים, היינו הראשונים לייצר כוסות קרטון בהכשר מהודר לציבור החרדי לפסח, כשלאף חברה לא הייתה אפילו המודעות לעניין. ברוך ה'. כיום אין בית שומר מצוות שלא משתמש בזה בכוסות נייר עם הכשר לפסח".

כלים של בטיחות ובריאות

ראובן שמאי מוסיף ומרחיב לנו על עוד מידע שחשוב שנדע כשאנו רוכשים מוצרי נייר לבית ומעלה נקודה קריטית, "אני חייב לספר על האיכות שלנו. כל מוצר, אבל כל מוצר ואפילו הכי קטן ושולי, מעבר לאישורי מכון התקנים שמחויבים על פי החוק, אני מקפיד בו על האיכויות שלו כחומר איכותי וכמובן שאינו ממוחזר. לא רק ברמה של היופי והנראות אלא גם ברמה בטיחותית".

"חשוב שנדע שכשאנו מדברים על כלים לאוכל, בסופו של דבר בציבור החרדי, יש שני נתונים שגורמים לנו להחמיר יותר באיכות המוצרים ברמת החומרים. האחד, זה ברוך ה' הגילאים הצעירים, והשני זה כשרות. הציבור החרדי זהו ציבור מבורך. חשוב שכל אחד ישמור על עצמו ועל בני ביתו וירכוש כלים מחומרי ייצור תקינים וראויים ללא חומרים לא בריאותיים בלשון המעטה. אגב גם הכשרות עצמה של העדה החרדית היא סוג נוסף של "תקן" מבחינת הלקוחות שמוודאים שזהו חומר "נקי" (לא ממוחזר…) כך שאין כאן משחקים. בכל מקרה, כל אחד יכול לקחת את המוצרים שלנו לכל מעבדה ויגלה כמובן שאנו עומדים בתקנים הכי גבוהים ומחמירים שיש".

משתמשים באיכות לזמן של איכות

אחת הנקודות שראובן שמאי מדגיש היא ששימוש בכלי איכות חד פעמיים פשוט מעניק לנו זמן איכות. זמן איכות לאימא עם המשפחה, זמן איכות לאב המשפחה – זמן איכות נינוח שמגיע לנו לקבל בשבתות ובחגים, וביום יום. "לסיום", אומר ראובן שמאי, "אני תמיד מאחל : בעזרת ה' יהיו לכם הרבה שמחות ותשתמשו בכלי האיכות והיופי של ר.שמאי בשמחות. בנוסף חשוב לדעת שהשימוש במוצרים שלנו מעניק זמן איכות למשפחה, ללא שטיפת כלים ועוד. זה חוסך זמן רב וכך גם האבא פנוי וגם האמא פנויה לילדים. כך שכלי האיכות של ר.שמאי מעניקים זמן איכות למשפחה".

 

לסיכום ממשיכים לחגוג בחגים עם כלים נאים ואיכותיים מבית ר.שמאי

ר.שמאי שולחן שבת ריאיון עם ראובן שמאי

לא נותר לנו אלא להצטרף לברכה, ברכת שמים וברכת החגים המממשים עלינו, להתבונן בקטלוג המרהיב מבית ר.שמאי, על שלל המוצרים המרהיבים והאיכותיים לבית ולמהר לרכוש ממוצרי האיכות ליום יום, לשבת ולחגים הממשמשים.

זמן איכות בכלי איכות, כבר אמרנו?

אהבתם את התוכן? לחצו כאן לשיתוף ברשתות :

דילוג לתוכן