כלים מתכלים לאירוח

צרכנות בריאה כלים חד פעמיים מתכלים

הישראלים התאהבו בכלים החד פעמיים- הם חוסכים להם הרבה מאוד עבודה, הם מגיעים במבחר ענק של גוונים, גדלים, צורות ועיצובים שמאפשרים לעצב שולחנות חגיגיים וססגוניים, הם נישאים לקמפינג בים ולפיקניק בפארק, ואף אחד לא צריך לרחוץ אותם בתום הארוחה.

תרבות הצריכה שלנו השתנתה מן הקצה אל הקצה, ובניגוד לעבר, כיום אנו צורכים יותר כלים מסוגים שונים וביותר הזדמנויות, למעשה, אנשים כל כך התרגלו לשימוש בחד פעמי, שהם כבר לא מחזיקים כלי זכוכית ופורצלן בטענה שזה תופס להם מקום בארונות האחסון, זה כבד וזה בעיקר תופס אבק.

נכון לשנת 2020 נמצא כי יש עליה מאוד חדה בשימוש בפלסטיק, שוק הכלים החד פעמיים גדל באופן משמעותי הודות לגידול באוכלוסייה וכמות האשפה שאנו מייצרים. אך יש להבחין בין מצבים שונים בצריכה פרטית של קניית כוסות צלחות וכו' לעומת מוצרי פלסטיק שאנחנו קונים בלי משים לב ונמצאים בכל בית כמו בקבוקי שתיה, מעדנים, אפילו עוף שאנחנו קונים ארוז בתוך מגש פלסטיק. ניתן לראות שימוש נרחב ומאוד בולט בכלים חד פעמיים בקרב החברה החרדית, לרוב מדובר במשפחות גדולות ברוך השם. שנוהגים לארח בשבתות ובחגים.

כמה עובדות בתחום המתכלים

צרכנות בריאה כלים חד פעמיים מתכלים

 

במחקר שנערך גילו שזמן שימוש ממוצע בכפית הינו כ-6 שניות (מערבבים וזורקים) והזמן שלוקח לה להתכלות שנים רבות, עובדה חשובה נוספת שמדברים על פלסטיק, בכלים החד פעמיים שאנחנו צורכים יש בכוס חד פעמית עובי של כ- 50 מיקרון,  לעומת עובי הפלסטיק בבקבוק שהוא כ 300-400 מיקרון, כוס מתכלה כ – עשירית מזמן ההתכלות של בקבוק פלסטיק ממוצע.  סביבתנו הטבעית ותרבות הצריכה שלנו גורמת להצפה בכמויות של מוצרי פלסטיק כמעט בכל סוג של רכישה, אם מדובר בגבינות, מעדנים, חלב, סלטים שתיה קלה וכו' כולם ארוזים בעטיפת פלסטיק. כשמבדילים בין סוגי הפלסטיק השונים מבינים שאכן מדובר במצב מורכב ובהחלט לא פשוט.

 

עד כמה הישראלים אוהבים להשתמש בכלים חד פעמיים וכמה זה עולה להם?

השימוש בכלים אלו מגיע לכל בית. הנושא מעורר הרבה מחלוקות, הסכו"ם חד פעמי, הצלחות והכוסות שעשויות מפלסטיק הם מוצרים שכיחים בכל בית ובכל עסק, במידה ונבדוק נמצא אצל כולנו בארון כלים חד פעמיים מאירועים קודמים, ארוחות חג וכו', אין ספק שזהו אחד הפתרונות הנוחים ביותר לשגרת החיים העמוסים שלנו, כגון שימוש באוכל מוכן ישר מהמקפיא. בלי הצורך בהתעסקות בשטיפת כלים.

בתקופות החגים יש צריכה מוגברת של שימוש בכלים חד פעמיים מעוצבים ויוקרתיים. אנשים רבים נוטים לארח ולהתארח, לעצב שולחנות ולהתפאר בנראות יפה וחגיגית יותר של שולחן החג. רובנו מוכנים לשלם על הנוחות השאלה היא כמה זה עולה לנו. נדמה שלמרות העלייה במודעות לאיכות הסביבה, ההשפעה על צריכת הכלים החד פעמיים או חיפוש תחליפים היא מועטה. הסיבה העיקרית לכך, מעבר לנוחות כמובן – היא המוגבלות בעיצוב והעלות הגבוהה באופן יחסי של הכלים המתכלים.

 

לא נצליח לשנות את העולם ובכל זאת אפשר להפוך אותו למקום טוב יותר

המשאבים והנזקים בהם חומר כלשהו משתלב במחזור הטבע. אמנם כמעט כל חומר מתפרק בסופו של דבר, אבל טווח הזמנים יכול לנוע בין שבועות לבין מאות שנים.

כפיות קרם ארוז 50 יח\' ר.שמאי

זיהוי המגמה ההולכת ומתרחבת והביקוש העולה לכלים חד פעמיים נוכח ההקפדה החסרה של השלכת פסולת לפחי האשפה באתרי הטבע העמוסים בחופשות ובימי הקיץ גרמו לפעילים אקולוגיים לפעול נגד השימוש בכלים חד פעמיים ולשכנע את הצרכנים למה לא להשתמש בחד פעמי, לפחות לא לשימוש נרחב כל כך. אף על פי שמאמציהם לא עזרו להקטין את כמות הצריכה, הם הגדילו את המודעות לשימוש בכלים חד פעמיים מתכלים.

הודות למאמציהם של הפעילים בזירה האקולוגית ועידוד צרכנות בריאה הן מצדם של היצרנים והן מצד המשווקים בתחום הכלים החד פעמיים, החלה להתפתח מגמה חדשה, המצביעה על עלייה משמעותית בשימוש בכלים אקולוגים מתכלים.

מסתבר שהישראלי הממוצע אמנם לא מוכן לוותר על הנוחות שאליה התרגל, אך הוא כן מוכן להירתם למען השמירה על איכות הסביבה ולעבור לשימוש בכלים חד פעמיים ידידותיים לסביבה.

 

5 סיבות ממש טובות שישכנעו אתכם לעבור לשימוש בכלים מתכלים חד פעמיים

  1. שליש מפסולת הפלסטיק הנערמת מידי שנה בסמוך לחופים מכילה בקבוקים מפלסטיק שגורמים לנזק מתמשך בכדור הארץ  ובכך גם פוגעים גם באוכלוסיות בעלי חיים שמאכלסות את החופים ואת האוקיינוסים.
  2. כלים חד פעמיים מיוצרים כיום ממבחר חומרים מתכלים וטבעיים שאינם פוגעים בסביבה ומאפשרים שימוש בטוח עם מזון.
  3. ייצור של כלים מתכלים חד פעמיים מתבצע בתהליכים אקולוגיים מוקפדים, שאינם פוגעים בסביבה.
  4. השימוש בכלים מתכלים מקנה סוכר, עץ דקל, עץ אגוז, עמילן תירס או במבוק הנם בטוחים לשימוש מאחר והם לא מכילים כימיקלים מסוכנים שחודרים למזון או לגוף ואינם מזיקים לבעלי החיים במידה והשאירו אותם בטבע.
  5. כלים חד פעמיים מתכלים אינם מוליכים חום, מתאימים להגשה של מזון יבש, נוזלי, חם או קר, ועם חלקם ניתן אף לחמם מזון במיקרוגל.

 

כיום ניתן למצוא במבחר חנויות לכלים חד פעמיים, בסטוקים וברשתות השיווק מבחר מאוד גדול של כלים חד פעמיים מתכלים, שעשויים מחומרים טבעיים, ביניהם צלחות מתכלות וכוסות מתכלות, כלי הגשה, סכו"ם חד פעמי מתכלה ועוד.

 

שמירה על הסביבה כלים מתכלים מקנה סוכר

צרכנות בריאה בר.שמאי

חברת ר.שמאי מודעת לכוח הרב שלה בתחום החד פעמי, כאחת החברות המובילות בתחום אנו מאמינים שהקהל רוצה אלטרנטיבות שיאפשרו לו ליהנות מהיתרונות של החד פעמי וגם לשמור על איכות הסביבה והקיימות. במסגרת המאמצים חברת ר.שמאי פועלת לשיפור איכות הסביבה נרתמת גם היא ומובילה לפתרון מעשי לעידוד צרכנות בריאה ונבונה, בעצם הצעת מבחר עשיר, רבגוני, ומובחר של כלים מתכלים העשויים מקנה סוכר ואינם מכילים כימיקלים. כמו כן, חברת שמאי דואגת להנגשת הכלים המתכלים לאירוח ולשימוש יומיומי במחיר שפוי והגיוני כך שבכל בית ועסק יוכלו להשתמש תוך ידיעה שעשו מאמצים אמיתיים והצטרפו לשמירה על עולם טוב יותר לכולנו.

אהבתם את התוכן? לחצו כאן לשיתוף ברשתות :

דילוג לתוכן